:: LUARBIASAkan yang BIASA ::



SELAMAT DATANG diucapkan kepada semua pengunjung
Warna-Warni Pensyarah Baru.
Saya akan muatnaik ceritera terbaru mengikut kesesuaian masa.
Sila tinggalkan jejak anda di ANJUNG BICARA...

Sekian,Terima Kasih


Kunjungilah LAMAN WEB IPTHO. Klik di sini

Thursday 14 July 2011

LATIHAN PEMBANGUNAN STAF (LPS) : Tamplate Soalan

14.07.2011 - Rabu :

Hari ini saya dan rakan-rakan pensyarah baru ikuti Latihan Pembangunan Staf (LPS) anjuran Unit Peperiksaan IPTHO di Bilik LDP3. Penceramah untuk latihan ini ialah En Abd Shukor Elias, Pegawai Pengurusan daripada Unit Peperiksaan IPTHO.

En. Abd Shukor Elias memberi ceramah berkaitan penggunaan template soalan peperiksaan

Saya mendapat pengalaman baru apabila ikuti kursus ini. Pertamanya, setiap pensyarah baru dapat memahami kaedah template standard seluruh IPG sewaktu pembikinan soalan kerja kursus. Keduanya, saya baru mengetahui bahawa fail words yang sering digunakan boleh dilaksanakan template yang standard. 

Bersama penceramah

Setakat ini, seluruh 27 buah IPG di Malaysia menggunakan template soalan yang standard. Template soalan ini telah diciptakan oleh En Abi Lazim daripada IPG Darul Aman, Kedah. Beliau memiliki laman web tersendiri berkaitan memberi khidmat tentang tatacara penggunaan template soalan tersebut. Klik DI SINI.

Peserta Kursus
Apabila saya layari laman web beliau, saya tertarik dengan perkongsian maklumat yang beliau pamerkan. Pengguna boleh muatturunkan bahan template soalan dan i-tuntutan. Kedua-dua maklumat tersebut sangat memberi manfaat kepada para pensyarah baru seperti saya. Selain itu, beliau juga telah memberi manfaat kepada para guru di sekolah-sekolah dengan pembinaan template soalan peperiksaan untuk kegunaan di sekolah.


Peserta Kursus

Peserta Kursus

No comments:

Post a Comment