:: LUARBIASAkan yang BIASA ::



SELAMAT DATANG diucapkan kepada semua pengunjung
Warna-Warni Pensyarah Baru.
Saya akan muatnaik ceritera terbaru mengikut kesesuaian masa.
Sila tinggalkan jejak anda di ANJUNG BICARA...

Sekian,Terima Kasih


Kunjungilah LAMAN WEB IPTHO. Klik di sini

Thursday 12 May 2011

STAR RATING : Memantapkan pengurusan

Y.A.B Perdana Menteri telah menyarankan supaya penarafan Star Rating diperkenalkan terhadap Agensi-agensi Kerajaan pada 1 Disember 2006 di Mesyuarat Jawatankuasa Khas Kabinet Mengenai Keutuhan Pengurusan Kerajaan (JKKMKPK).  Atas dasar itulah, IPTHO turut menyahut seruan tersebut. 

Bagi perlantikan JKuasa Star Rating 2011 di IPTHO, saya terlibat sebagai urusetia. Untuk peringkat awal ini, saya masih belum memahami sepenuhnya kitaran tugasan JKuasa tersebut. Namun saya harus mencari beberapa maklumat lain berkaitan Star Rating untuk memahami kitaran tugasan bagi memudahkan proses melaksanakan tugasan. InsyaAllah. 

Pada 11.05.2011, JKuasa Star Rating IPTHO telah memantau dan menyemak hasilan pagawai bertanggungjawab selaku pemungut data untuk memantapkan bidang pengurusan di IPTHO. Saya sekadar memerhati dan cuba memahami senario tersebut.
Pegawai Pemantau sedang menilai pembentangan daripada Pegawai Pengumpul Maklumat Pengurusan
untuk penilaian Star Rating.
Bersama ini beberapa maklumat umum berkaitan Star Rating dalam organisasi kerajaan.


 


No comments:

Post a Comment